Inscriere cercetatori

Premii Ad Astra

premii Ad Astra

Asociația Ad Astra a anunțat câștigătorii Premiilor Ad Astra 2022: http://premii.ad-astra.ro/. Proiectul și-a propus identificarea și popularizarea modelelor de succes, a rezultatelor excepționale ale cercetătorilor români din țară și din afara ei.

Asociatia Ad Astra a cercetatorilor romani lanseaza BAZA DE DATE A CERCETATORILOR ROMANI DIN DIASPORA. Scopul acestei baze de date este aceea de a stimula colaborarea dintre cercetatorii romani de peste hotare dar si cu cercetatorii din Romania. Cercetatorii care doresc sa fie nominalizati in aceasta baza de date sunt rugati sa trimita un email la cristian.presura@gmail.com

Scrisoare deschisă – Reforma în cercetare şi educaţie – puncte cheie în viziunea Ad Astra

Domnule Preşedinte Klaus Iohannis,
Domnule Prim Ministru Dacian Cioloş,
Domnule Ministru al Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice Adrian Curaj,

Asociaţia Ad Astra, a cercetătorilor români de pretutindeni, salută lansarea unei dezbateri naţionale asupra viitoarei legi a educaţiei şi implicit asupra sistemului de cercetare. Apreciem de asemenea şi sprijinul pe care dl Cioloş este gata să-l acorde reformei sistemului educaţional şi de cercetare din România, fapt care reiese atât din programul de guvernare cât şi din declaraţiile domniei sale în calitate de fost comisar european.

Având în vedere că în ultima perioadă societatea şi-a pierdut încrederea în universităţi şi mediul academic, considerăm că pentru recredibilizarea acestora este nevoie urgentă de a se lua următoarele măsuri:
1) Creşterea treptată a alocărilor bugetare din PIB pentru educaţie şi pentru cercetare ştiinţifică astfel încât ţintele de 6% pentru educaţie respectiv de 1% pentru cercetare ştiinţifică să fie atinse cel târziu în 2020. Creşterile bugetare trebuie să fie însoţite de măsuri adecvate de reformă a sistemului de învăţământ şi cercetare din ţară. Asigurarea stabilităţii şi predictibilităţii în finanţare, inclusiv prin finanţarea multianuală a proiectelor de cercetare şi respectiv pe toată durata unui ciclu de studiu.
2) Stimularea performanţei prin aplicarea finanţării diferenţiate pe bază de evaluare instituţională/program de studii, cu efect imediat. Reorganizarea instituţiilor şi programelor de studii neperformante.
3) Evaluarea activităţii tuturor comisiilor care funcţionează pe lângă MEN (CCCDI, CNCS, CNE, CNATDCU, CNFIS) şi desfiinţarea acelora care nu au avut activitate, sau sunt supradimensionate. Reînfiinţarea lor trebuie să se facă prin includerea unor persoane de o înaltă calitate ştiinţifică şi morală.
4) Utilizarea exclusiv a evaluatorilor selecţionaţi pe baza unor criterii de profesionalism şi competenţă similare celor din UE pentru: comisiile doctorale şi de abilitare, evaluări instituţionale, evaluări de proiecte, comisiile de concurs pentru posturile de prof., conf., CSI şi CSII.
5) Analizarea situaţiei Academiei Romane şi a tuturor academiilor de ramură şi reorganizarea acestora în vederea redobândirii prestigiului ştiinţific, cultural şi moral pe care trebuie să le aibă aceste foruri.

În paralel considerăm că este necesară analizarea şi abrogarea tuturor modificărilor abuzive aduse Legii 1/2011, prin ordonanţe de urgenţă, care au scăzut nivelul de exigenţă în administrarea, evaluarea şi funcţionarea învăţământului românesc.

În măsura în care programul vă permite, vă stăm la dispoziţie pentru o întrevedere care să lămurească poziţia noastră/cerinţele noastre.

Cu aleasă consideraţie,
Asociaţia Ad Astra
Bucureşti, 23.11.2015

http://docs.ad-astra.ro/Scrisoare_deschisa_presedinte_premier_ministru_nov2015.pdf