Inscriere cercetatori

Premii Ad Astra

premii Ad Astra

Asociația Ad Astra a anunțat câștigătorii Premiilor Ad Astra 2022: http://premii.ad-astra.ro/. Proiectul și-a propus identificarea și popularizarea modelelor de succes, a rezultatelor excepționale ale cercetătorilor români din țară și din afara ei.

Asociatia Ad Astra a cercetatorilor romani lanseaza BAZA DE DATE A CERCETATORILOR ROMANI DIN DIASPORA. Scopul acestei baze de date este aceea de a stimula colaborarea dintre cercetatorii romani de peste hotare dar si cu cercetatorii din Romania. Cercetatorii care doresc sa fie nominalizati in aceasta baza de date sunt rugati sa trimita un email la cristian.presura@gmail.com

Higher Education Marketing: Stakeholders’ Perceptions, Degree of Trust and Desired Student Abilities – Case of Romania (Preliminary Raw Results)

Domenii publicaţii > Economie + Tipuri publicaţii > Articol în revistã ştiinţificã

Autori: Adriana Zait

Editorial: SSRN, Organizations & Markets Journals, Public Economics: Publicly Provided Goods - CMBO, 2007.

Rezumat:

Abstract:
The present study intends to identify the main stakeholders’ perceptions towards Romanian higher education and to estimate their degree of trust in Romanian universities; also, we analyzed the stakeholdres’ opinions concerning the main abilities required for business students (especially marketing students). Five categories of strakeholders were analyzed: high school students (the future university candidates), present university students, former students (graduates), university professors, employers and public opinion, in general. The total sample was of 922 respondents.

Cuvinte cheie: university education, stakeholders' perceptions, student abilities

URL: http://ssrn.com/abstract=982306